Windows
Hva er Lingdys Lesevenn?
Appen Lingdys Lesevenn følger med i våre programpakker som elever får fra NAV Hjelpemiddelsentral, og fungerer på både iPad og iPhone. Lingdys Lesevenn gjør det enkelt for deg å skanne og få opplest tekst uansett…
Se video »Kan jeg få opplest matte?
Lisenser på programpakke etter 1. oktober 2021 inneholder mulighet for opplesing av matte. Har du eldre lisens, kan du søke NAV om “Lesetillegg”, artikkelnr. 292339. Her kan du få mer info om lesetillegget som ble…
Se video »Hva er lesetillegget?
Programpakkene for Lingdys og Textpilot fikk i oktober 2021 et lesetillegg som gjør matte mulig. Dette gjelder det meste av mattestykker, enkle og avanserte, som inneholder tall, formler, symboler, tegn etc Lesetillegget inneholder også skanne-appen…
Se video »Hva betyr det å bruke jokertegn?
Å bruke jokertegn er en måte å søke etter ord på som du er usikker på hvordan skal skrives. Dette kan brukes om du er usikker på en eller flere bokstaver. * erstatter en bokstav…
Se video »Hva inneholder en programpakke?
Elever som får lisens fra NAV Hjelpemiddelsentral, får lisens på en programpakke som gir tilgang til alle våre program, på alle plattformer. Programpakken gir tilgang til Lingdys på Windows, Chrome, Mac og iPad / iPhone.…
Se video »Hvordan får jeg brukt Lingdys i nettleseren Google Chrome?
Lingit Chrome Extension Lingdys for Windows kan brukes sammen med nettleseren Chrome. For at skrivestøtten i Lingdys skal fungere, må du aktivere utvidelsen «Lingit Chrome Extension» i nettleseren. Nedenfor følger fremgangsmåte for hvordan du skal…
Se video »Meldingen «Språket er installert, avslutt og start på nytt» dukker opp hele tiden selv om programmet har blitt avsluttet
Gå til Kontrollpanel på maskinen -> Avinstaller et program -> Avinstaller alle filer som har Lingit som utgiver, det vil være mellom 6 og 10 filer som må avinstalleres. Når du har avinstallert alle filene…
Se video »Melding om «Fatal error»
Hvis du får en feilmelding som heter «Fatal error» må du kjøre denne lenken på maskinen: https://aka.ms/vs/15/release/vc_redist.x86.exe
Se video »Installasjonen stopper opp og ruller tilbake.
Hvis installasjonen plutselig avbrytes eller du får beskjed om at installasjonen rulles tilbake må du sjekke om PC-en har .NET Framework 3.5 og 4.7.2 eller høyere. Lingdys trenger .Net Framework 3.5 og 4.7.2 (eller høyere)…
Se video »Hvordan kobler jeg kontoen min til FEIDE?
For å koble sammen kontoene dine følger du denne oppskriften: Gå til konto.lingit.no Logg inn med din bruker. Nederst på siden du kommer til trykker du på “legg til”. Velg Feide. Logg inn med din Feidebruker.…
Se video »Feilmelding ved innlogging i konto. “Lisens ikke gyldig”?
Aktiveringsnøkkelen din er allerede registrert på en annen bruker. Hvis du har lagt inn e-postadressen din i programmet tidligere må du logge inn med samme e-postadressen for å få tilgang. Aktiveringsnøklene kan kun kobles til…
Se video »Hvilket artikkelnummer skal jeg bruke når jeg søker NAV?
Her er en oversikt over våre artikkelnummer hos NAV Hjelpemiddelsentral: Lingdys Pluss (inkl. lesetillegg): 292338 Lesetillegg: 292339 Spansk Programpakke: 253519 Fransk Programpakke: 253521 Tysk Programpakke: 253520 Øvrige artikkelnummer finner du her
Se video »Hvem har rett på støtte til Lingits hjelpemidler fra NAV?
For å få støtte til våre hjelpemidler må du ha dokumentasjon på et behov, slik som for eksempel dysleksi, språkvansker eller andre lese- og skrivevansker. Dokumentasjonen må være signert av PP-tjeneste, logoped eller lignende.
Se video »